Shou.pl

Piszemy o branży technologicznej, testujemy, recenzujemy i opisujemy najnowsze rozwiązania internetowe.

Co sprzedawać w Internecie w 2022 roku?

Co sprzedawać w Internecie w 2022 roku?

Co sprzedawać, żeby zarobić? To pytanie z pewnością spędza sen z powiek wielu osobom, które planują rozpocząć działalność handlową w Internecie. Aby odnieść sukces w e-commerce, potrzebujesz trzech czynników: produktów, na który jest popyt (lub po prostu – chodliwy towar), umiejętności wprowadzenia ich na rynek oraz mocnego zorientowania na osiągnięcie celu. W teorii brzmi to prosto, jednak znalezienie popularnych produktów do sprzedaży może być wyzwaniem. Dla właściciela sklepu online, myślenie o tym, co można sprzedawać w Internecie, potrafi być przytłaczające, dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik, w którym odpowiadamy na to pytanie.

Jak sprzedawać online w 2022 roku?

Zacznijmy od początku, czyli co w ogóle trzeba zrobić, aby rozpocząć sprzedaż w Internecie. Produkt to jedno, o tym wspominaliśmy wyżej, ale co poza nim? Aby sprzedawać online, musisz stworzyć sklep internetowy i w tym celu wybrać CMS, który w pełni odpowie na Twoje potrzeby. Ważne, by platforma mogła rozwijać się bez ograniczeń związanych z oprogramowaniem, dlatego warto pochylić się nad tą decyzją i dokładniej przeanalizować możliwości. Kolejnym krokiem powinna być konfiguracja płatności, a tu opcji jest sporo. Każdy z nas ma preferowane metody opłaty za zakupy, dlatego im więcej zaoferujesz ich w swoim sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci znajdą coś dla siebie. Podobnie jest z opcjami wysyłki, dostarczanie produktów ma kluczowe znaczenie dla biznesu online, więc zapewnij sposób, dzięki któremu nie stracisz pieniędzy, ale i nie obciążysz zbyt mocno klienta.

Promocja sklepu internetowego zapewni stały napływ klientów, dlatego zastosuj wielokanałowe podejście obejmujące np. media społecznościowe, e-mail marketing i płatne reklamy. Gdy Twój sklep wystartuje i pojawią się zamówienia, przetwarzaj je jak najszybciej możesz, co w miarę powiększania się bazy klientów może być wyzwaniem, dlatego cały czas rozwijaj swój biznes i zapewniaj narzędzia potrzebne do rozwoju oraz utrzymania firmy.

Handel w Internecie – kto najczęściej kupuje?

Zakupy online i tendencja kupujących do wyboru sklepów internetowych, były już obecne na rynku przed pandemią, dlatego poprzedni rok był interesujący i na jego podstawie można wyciągnąć wiele wniosków. Obecnie, wszystko się uspokaja i z szybkiego przejścia na tryb e-sklepu, właściciele sklepów po prostu traktują e-handel priorytetowo. To, co kiedyś było trudnym doświadczeniem, teraz staje się częścią standardowych oczekiwań nabywcy.

Kim jest polski użytkownik sklepu online?

Według najnowszego raportu e-commerce agencji Interaktywnie w grudniu 2020 w Polsce było 29 milionów internautów i 72 procent z nich przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci. Dane raportu wskazują również, że największy udział kupujących stanowią osoby w wieku 35 do 49 lat – jest to 32 procent. Jeśli chodzi o rozkład płci, to statystyki wskazują, że 51 procent kupujących to kobiety. Najwięcej kupujących online znajduje się wśród mieszkańców miast o dużej populacji (powyżej 200 tysięcy osób) i jest to 30 procent.

Jak poznać swoich klientów?

Dla każdego sklepu oczywisty powinien być fakt, że posiada własną grupę docelową i to właśnie charakterystyka odbiorców powinna stanowić punkt wyjścia każdej strategii. Rynek jest ogromny, ale i konkurencyjny, więc warto zastanowić się nad obszarami, w których jest się już zaangażowanym. Czy istnieje nisza, w której masz dużo kontaktów lub jesteś obecny? Jeśli tak, jest to sensowne miejsce startu.

Zakupy w e-commerce, czyli co sprzedaje się najlepiej?

Czym handlować w Internecie?

Według prognoz rynek ma zachować tendencję wzrostową, co ma miejsce już od kilku lat. Pozostaje więc pytanie, co sprzedawać, żeby zarobić? Największą popularnością zakupów w Internecie cieszą się produkty z kategorii odzież i akcesoria, aż 69 procent użytkowników zadeklarowało ich nabycie. Na drugim miejscu plasuje się obuwie (58 procent), perfumy (57 procent) oraz książki i płyty.

Co warto sprzedawać online w 2022 roku?

Na sam koniec przybliżymy krótką charakterystykę tego, co w kolejnym roku może przyciągnąć uwagę potencjalnych zakupowiczów. Być może zainspirujesz się poniższymi pomysłami i wprowadzisz właśnie te produkty do swojego sklepu.

Odzież

Wyżej wspominaliśmy, że najpopularniejszym segmentem jest właśnie odzież i jest to całkowicie naturalne. Zeszłoroczny lockdown sprawił, że duża część użytkowników przeniosła tego rodzaju zakupy do Internetu i z przyzwyczajenia po prostu tam została. Odzież sportowa i domowa jest nową normą w codziennej modzie, a artykuły takie jak bluzy, legginsy i dresy są teraz popularniejsze niż kiedykolwiek. Zastanawiając się, jakie modne produkty odzieżowe sprzedawać, pomyśl nad własną linią dresów. Możesz sprzedawać każdy produkt osobno lub zastosować techniki upsellingu i cross-sellingu, by zyskać więcej.

Elementy wystroju domu

Ponownie nawiązując do obecnej sytuacji na świecie, dobrym pomysłem mogą być też elementy wystroju domu. Trwa boom na rynku mieszkaniowym, dlatego w najbliższym czasie remonty będą na czasie, a wraz z nimi popyt na artykuły wystroju wnętrz. Zamknięcie w domach również sprawiło, że zapotrzebowanie na stworzenie komfortowej przestrzeni w domu wzrosło, dlatego wszelkie dywany, pościele i inne dekoracje mogą okazać się świetnym pomysłem na biznes.

Elektronika i media

Dużą część rynku e-commerce w Polsce stanowią też urządzenia elektroniczne. Wystarczy spojrzeć na ogromne zainteresowanie nowym iPhonem podczas jego premiery czy Playstation. Elektronika to zawsze dobry pomysł na prezent, szczególnie małe urządzenia takie jak minikonsole czy opaski fitness, które obecnie również mocno zyskują na popularności.

Co sprzedawać, żeby zarobić? Podsumowanie

Powszechnie wiadomo, że popularne produkty nie zmieniają się z radykalnie z roku na rok, dlatego wyniki mogą pokrywać się z tym, co przedstawiały raporty rok temu. A więc czym handlować, żeby zarobić? Z pewnością powieli się to, że dalej prym wieść będzie kategoria moda oraz segment sprzedaży elektronicznej. Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, jaki kierunek obierzesz, chodzi o dodanie do niego osobistego charakteru i wymyślenie najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wróć na górę