Shou.pl

Piszemy o branży technologicznej, testujemy, recenzujemy i opisujemy najnowsze rozwiązania internetowe.

Dlaczego Twój biznes potrzebuje SEO? 5 powodów

Dlaczego Twój biznes potrzebuje SEO? 5 powodów

Rola SEO z roku na rok staje się coraz bardziej istotna dla firm zainteresowanych dotarciem do nowych klientów. Użytkownicy niezmiennie od kilkuastu już lat korzystają z wyszukiwarek internetowych w celu dotarcia do interesujących ich informacji. Za pomocą tzw. „pozycjonowania” i optymalizacji swojej strony internetowej możesz poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google i pozyskiwać w ten sposób ruch do strony.

Według badań pierwsze 3 pozycje w wynikach wyszukiwania zbierają 75% ruchu, więc jeśli Twoja strona znajduje się niżej to zdecydowanie ograniczasz w ten sposób szansę na to, że potencjalny klient do niej dotrze.

W pozycjonowaniu sprawdza się zasada „im wyżej tym lepiej” dlatego marzeniem wielu biznesów jest zajmowanie pozycji numer 1 na najczęściej wyszukiwane zapytania przez ich potecjalnych klientów. Trzeba wiedzieć jednak, że te najczęściej wyszukiwane zapytania są jednocześnie najbardziej konkurencyjnymi zapytaniami i jedynie z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami jesteśmy w stanie osiągnąć najwyższe pozycje.

Jeśli szukasz profesjonalnej firmy do prowadzenia działań SEO, sprawdź oferte agencji Smartbuzz:

Dlaczego Twój biznes potrzebuje SEO?

1. Ruch organiczny to główne źródło ruchu

Dla wielu biznesów ruch organiczny jest głównym źródłem ruchu i sprzedaży na stronie. Badania pokazują, że ruch organiczny posiada jeden z najwyższych współczynników konwersji, tuż obok dobrze prowadzonego e-mail marketingu. Wynika to z tego, że pozyskiwany ruch z wyników wyszukiwania najczęściej znajduje na stronie docelowej dokładnie to czego wyszukiwał – w przeciwieństwie do wielu kampanii np. bannerowych.

2. SEO buduje zaufanie

Wyszukując informacji w internecie i trafiając raz po raz na dany serwis z czasem uznamy go za wartościowe źródło informacji i obdarzymy je autorytetem. Mamy cały czas przekonanie, że wysokie pozycje w Google oznaczają wartościową treść/ofertę.

3. Kampania SEO to również UX

W związku z ostatnimi zmianami w algorytmie Google kampania SEO coraz częściej skupia się na intencji użytkownika i próbuje w pełni na nią odpowiedzieć. Kampania SEO musi uwzględniać elementy UX i to połączenie nazywane jest obecnie SXO.

4. Lokalne SEO znaczy sprzedaży

Lokalne SEO to jedna z nisz, która skupia się na lokalnych wynikach wyszukiwania. Bardzo często jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę hasło np. „restauracja” w odpowiedzi otrzymasz wyniki wyszukiwania dopasowane do Twojej lokalizacji. Ci, którzy będą najwyżej zyskają na tym najwięcej. Użytkownicy wyszukujący lokalnie zazwyczaj nie mają odpowiedniej ilości czasu by przeprowadzić dokładny research i wybrać najbardziej odpowiadającą im opcję. Zazwyczaj wybiorą to co mają pod ręką tzn. pierwszy wynik.

5. SEO jest tanie

Oczywiście działania SEO kosztują całkiem sporo, szczególnie w trudnej branży ale mimo wszystko są to znacznie niższe koszty niż przy kampaniach kontekstowych. Musisz pamiętać, że zdobywając wysoką pozycję na daną frazę utrzymasz się na niej prawdopodobnie przez kilka miesięcy, a przy dobrej jakości treści może nawet kilka lat. Przez tak długi czas pozyskasz do witryny ogromną ilość ruchu. Jeśli chciałbyś pozyskać taki poziom ruchu np. z Google Ads musiałbyś płacić przez cały ten czas za każdego użytkownika od kilkadziesiąt do kilku złotych.

  • Dla porównania publikując dobry artykuł na blogu w branży kosmetycznej wygenerujesz np. 500 sesji miesięcznie co w przeciągu roku da 6000 sesji. Koszt napisania artykułu przyjmijmy na 300zł.
  • Jeśli chciałbyś pozyskać 6000 sesji z Google Ads to przy średnim koszcie 50gr musiałbyś zapłacić za niego 3000zł.

To tylko kilka podstawowych powodów dlaczego warto zdecydować się na SEO. Z doświadczenia wiemy, że w 90% przypadkach kanał SEO przyniesie najwięcej korzyści dla Twojego biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wróć na górę