- Autor: Redakcja
Drupal to jeden z najpopularniejszych CMSów na świecie. Wygrywa z WordPressem przede wszystkim skalowalnością i bezpieczeństwem, dlatego wiele znanych firm na świecie postawiło na niego. W artykule zaprezentujemy 4 strony na Drupalu z zupełnie innych branż, aby zobaczyć w jaki sposób wykorzystywany jest Drupal i jakie ma możliwości. Zaczynamy.
Tesla
Każdy z nas kojarzy bardzo dobrze tą markę. Jej nazwa pochodzi od nazwiska Nikoli Tesli, inżyniera i wynalazcy wielu popularnych urządzeń elektrycznych z których korzystamy do dzisiaj. Obecnie firma kojarzona jest przede wszystkim z Elonem Muskiem, obecnym CEO Tesli. Strona internetowa służy przede wszystkim prezentacji oferowanych przez firmę samochodów. Na stronach docelowych poszczególnych samochodów możemy zapoznać się z ich charakterystyką z pomocą interaktywnych elementów i filmów wideo. Trzeba przyznać, że to akurat Tesli wyszło bardzo dobrze! Oprócz tego na stronie znajdziemy szereg podstawowych elementów pod pozyskiwanie leadów – możemy umówić się na jazdę próbną , znaleźć oddział w Polsce lub też skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.
Arsenal.com
Często o tym zapominamy, ale klub sportowy to również firma. A może i przede wszystkim? Znany na całym świecie klub z Londynu również postawił na Drupala w wersji numer 8. Witryna klubu sportowego z konieczności posiada szereg funkcjonalności i jest bardzo rozbudowana. Znajdziemy w niej m.in. podstrony z prezentacjami zawodników, relacje na żywo, mnóstwo statystyk i dedykowane sekcje jak np. przewodnik po stadionie klubu.
Instyle.de
To znany w niemczech portal lifestylowy którego właścicielem jest Hubert Burda Media. Serwis jest niezwykle przejrzysty, bogaty w grafiki i ilustracje, a przede wszystkim w ogromną ilosć wartościowych treści. Jest to przykład serwisu contentowego postawionego na Drupal 8, który w bardzo rozsądny i ciekawy sposób monetyzuje ruch na stronie m.in. przez powiązane produkty przy artykułach.
Worldpay
Worldpay to światowy lider w przetwarzaniu płatności. Strona internetowa dla firmy pełni kluczową rolę w rozwiązywaniu problemów klientów oraz pomocy technicznej. Pełni w dużej mierze rolę informacyjną w postaci bazy wiedzy, która ma w jak najbardziej przejrzysty sposób przedstawić szereg zaganień technicznych i umożliwić klientowi samodzielną konfigurację.
Strona Tesli robi wrażenie. Domyślam się że koszt takiej strony na Drupal 8 liczyć w milionach.